✨ Welkom, ik ben Nathalie…

Mijn eigen weg begon al op jonge leeftijd. Jarenlang liep ik rond met angst- en spanningsklachten, zonder dat ik mij daar volledig bewust van was. Ik was niet echt aan het leven, maar vooral aan het overleven.
Toen ik tien jaar was kwam ik in aanraking met hulpverlening vanwege ernstige dwangklachten. Ik had mezelf allerlei overlevingsstrategieën aangeleerd om om te kunnen gaan met overweldigende gevoelens. Ze gaven mij tijdelijk een gevoel van controle, maar bleken op de lange termijn uiteindelijk niet helpend voor mij.
Echte passende hulp kwam er op dat moment niet. Wat wél een groot verschil maakte, was één persoon in mijn omgeving die echt naar mij luisterde en mij serieus nam. Achteraf besef ik pas hoe waardevol haar aanwezigheid is geweest.
In 2016 liep ik volledig vast in een burn-out. Terugkijkend was dat eigenlijk niet zo vreemd. Dat moment werd een keerpunt. Voor het eerst vroeg ik zélf om hulp, en vanaf dat moment begon er iets te veranderen.
Er kwam een domino-effect op gang. Stap voor stap kwam ik dichter bij mezelf. Ik volgde opleidingen, leerde op een gezonde manier omgaan met emoties en gevoelens, en begon de puzzelstukjes van mijn leven op hun plek te leggen.
Wat ik daarin ontdekte? Dat alles met elkaar verbonden is: je lichaam, je emoties en je gedachten.
Er volgde een periode waarin ik verschillende vormen van begeleiding en therapie heb ervaren, waaronder voetreflex, schematherapie, EMDR, innerlijk-kindwerk, craniosacraal therapie, shiatsumassages en NEI-therapie.
En bij NEI bleef ik dus hangen..
Deze methode maakte voor mij persoonlijk een groot verschil. Het liet mij ervaren dat ons lichaam vaak al signalen geeft, ook wanneer we daar met ons hoofd nog niet bij kunnen.
Je hoeft niet altijd alles te analyseren of eindeloos te praten. Soms zit de ingang juist in het opnieuw leren luisteren naar jezelf.
Na meerdere NEI-sessies merkte ik dat ik rustiger werd, meer mijn gevoel kon volgen en mij vrijer voelde.
Vandaag de dag begeleid ik anderen vanuit een combinatie van persoonlijke ervaring én professionele kennis.
Sinds 2008 werk ik in de zorgsector en sinds 2014 ben ik zelfstandig zorgondernemer. Naast mijn werk als NEI-therapeut begeleid ik kinderen, jongeren en volwassenen met autisme vanuit mijn andere onderneming: Autizorg.
Mijn aanpak is kleinschalig, warm en persoonlijk. Tijdens een sessie stem ik af op wie jij bent en wat er op dat moment nodig is. Vaak kunnen we samen ontdekken wat er speelt, ook wanneer woorden nog niet direct beschikbaar zijn.
Ik bied je een veilige ruimte waarin je mag voelen, onderzoeken en groeien. Zodat er van binnenuit iets kan veranderen en er weer ruimte ontstaat voor rust, helderheid en balans.